Αρχική > Uncategorized > Μακεδονία: Δόξα Δικαίως Ελληνική

Μακεδονία: Δόξα Δικαίως Ελληνική

Ιανουαρίου 10, 2010 Σχολιάστε Go to comments

Σχόλιο Ισραελμαν (Israelman): Και ενώ ο Ζαν Κοέν  έγγραφε τον Φεβρουάριο του 1992 το άρθρο, Μακεδονικό: Το Παλαιστινιακό της Ελλάδος, αντίστοιχα, η Ισραηλινή εφημερίδα Jerusalem Post έγγραφε τον Ιούνιο του 1992 το παρακάτω πολύ δυνατό άρθρο – και ευχαριστώ τον σχολιαστή Leonidas που το ξετρύπωσε και που μου το έστειλε – συγνώμη που δεν έχω link για το πρωτότυπο άρθρο της Jerusalem Post που το έλαβα με email.

Είναι γεγονός, ότι η εξωτερική πολιτική το Ισραήλ στο Μακεδονικό, ήταν τότε και είναι ακόμη σήμερα υπέρ της Ελλάδος και δεν έχει αναγνωρίσει τα Σκόπια ώς «Μακεδονία».

Και παρόλο που υπάρχει τέτοιου είδους υποστήριξη του Ισραήλ προς την Ελλάδα, ανοίγουμε το 2010 με αντισημιτικές επιθέσεις στην συναγωγή της Κρήτης. Μου προκαλέι αηδία και μόνο που το σκέφτομαι, και δυστυχώς το μόνο που μπορώ εγώ να κάνω  είναι να γράφω σε αυτό το μπλογκ!

Αμόρφωτοι Νεοναζί, Αριστεροί Αναρχικοί, και όποιου άλλου είδους κοινωνικά αντισημιτικά απόβλητα, σας παρακαλώ διαβάστε το παρακάτω άρθρο.

Δευτέρα, 29 Ιουνίου, 1992, Glory that is rightly Greek.

Οι ευρωπαίοι ηγέτες της Κοινότητας στη Λισσαβόνα πρέπει να επαινεθούν που επιτέλους καταλάβανε τον κίνδυνο μιας νέας σύγκρουσης στη Γιουγκοσλαβία και για την αποκατάσταση ενός λάθους ενάντια σε μέλος της κοινότητας, την Ελλάδα.  Μετά από ένα χρόνο αγνοώντας τις  Ελληνικές διαμαρτυρίες για την προτεινόμενη αναγνώριση της ανεξαρτησίας της Γιουγκοσλαβικής Μακεδονίας, οι Ευρωπαίοι έχουν επιτέλους σταθερά δηλώσει την άρνηση της αναγνώρισης της,  αν  δεν αλλάξει το όνομά τής.  Τι είναι σε ένα όνομα;  Σε αυτή την περίπτωση, ίσως  είναι η πρώτη Γιουγκοσλαβική σύγκρουση που διασχίζει τα σύνορα και  εμπλέκουν την Ελλάδα και την Αλβανία.  Η Μακεδονία προβλέπεται να είναι  η  επόμενη «Βόσνιακή ερώτηση»  που οι πολεμικοί  κύκλοι της Γιουγκοσλαβίας είναι  έτοιμοι  να επιβάλουν στον κόσμο.   Για  πάρα πολύ καιρό η  ΕΕ  αγνόησε τις διαμαρτηρίες  από την Αθήνα για υποστήριξη  σε ένα θέμα που είναι βαθιά  στην καρδιά της  Ελλάδας.  Η  Ευρώπη φαίνεται  αγνοεί ότι  ο «Μακεδονικός πυρετός»  είχε καταλήψει την  Ελλάδα, ενώνοντας τους ανθρώπους της από κάθε πολιτικό κόμμα σε μία πρωτοφανή θυμωμένη αποφασιστικότητα.

Η ελληνική υπόθεση είναι ορθή.  Οι δύο εκατομμύρια άνθρωποι της Γιουγκοσλαβικής επαρχίας  που ονομάζεται Μακεδονία είναι κυρίως Σλάβοι και Αλβανοί.  Μπορούν  να επιλέξουν εύκολα ένα όνομα και σύμβολα που να ταιριάζουν περισσότερο με τον πολιτισμό τους.  Στερούμενη την  δική της ιστορία, η νέα Γιουγκοσλαβική Μακεδονία ισχυρίζεται ότι είναι  κληρονόμος  της  αρχαίας Μακεδονικής δόξας  – ένα τέχνασμα τόσο γελοίο και αναιδές όσο και ορισμένες πρόσφατες Χριστιανο-Αραβικές  αξιώσεις του Ιησού ως  Παλαιστίνιου ηγέτη.

Το σύνολο της περιοχής – που επεκτάθηκε υπό των Οθωμανών και έφτασε  να συμπεριλάβει τους τομείς  που δεν ήταν μέρος της αρχαίας Μακεδονίας – χωρίστηκε το 1913. Η Ελλάδα πήρε το 51% που ήταν πραγματική Μακεδονία. Η Σερβία πήρε 39%  – την Νότια Σερβία – και το υπόλοιπο πήγε στη Βουλγαρία.  Ο επόμενος Γιουγκοσλάβος δικτάτορας  Josip Broz Tito εφεύρε την νέα «Μακεδονία» το 1941, χρησιμοποιώντας το για να διεισδύσει στους κομμουνιστές στον Ελληνικό εμφύλιο πόλεμο.

Οι διαμαρτυρίες των Σκοπίων ότι  δήθεν  δεν  έχει επεκτατικές εδαφικές αξιώσεις  για την ελληνική Μακεδονία ακούγονται  τόσο κενές όσο οι διαμαρτυρίες   της Σερβίας και της Κροατίας ότι δεν επιδιώκουν να αρπάξουν  ό,τι μπορούν από τη Βοσνία.  Από τη δεκαετία του 1940, μιλιταριστές  των Σκοπίων  έχουν διανεμίσει δημοσιεύσεις με χάρτες που δείχνουν μια ανεξάρτητη  Μακεδονία  οι οποίοι  καλύπτουν  το μεγαλύτερο μέρος της Βόρειας Ελλάδας. Οι Ελληνικοί φόβοι πρέπει να έχουν τύχει συμπάθιας  στο Ισραήλ – πόσοι χάρτες δεν  έχουν σβήσει αυτήν χώρα από την ύπαρξη!

Μέλος της ΕΕ και  του ΝΑΤΟ, η Ελλάδα φαίνεται απίθανος  στόχος  για μία μικροσκοπική επαρχία της  Γιουγκοσλαβίας  που δεν έχει στρατό.  Όμως, η αγριότητα τών  Ελληνικών  αντιρρήσεων για ένα νέο κράτος  που θα φέρει το όνομα της δικής της ιστορικής  Βόρειας επαρχίας  δεν μπορεί να υποτιμηθεί –  πολέμησαν ήδη έναν πόλεμο για αυτό το θέμα το 1948. Η Αθήνα έχει μπλοκάρει σωστά μία ακόμη βεβιασμένη  αναγνώριση από την ΕΕ για ένα νέο Γιουγκοσλαβικό  «κράτος»  διότι πιστεύει ότι το  ίδιο το όνομα είναι μέρος της  Μακεδονίας και  ιδιοποιούνται την Ελληνική ιστορία, επειδή το όνομα ανήκε στους  αρχαίους Έλληνες,  και επειδή η επιμονή των Σκοπίων σχετικά με την ονομασία είναι  ψευδο-συγκεκαλυμμένη απαίτηση έναντι του  Ελληνικού εδάφους.

Ελληνικές  αναφορές σε Μακεδόνες, όπως ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Αριστοτέλης και η Αφροδίτη μπορεί να ακούγεται παράξενο σε μια συζήτηση με επείγοντα σύγχρονα θέματα.  Αλλά οι εθνικές ταυτότητες  είναι χτισμένες σε τέτοια πολιτισμικά ισχυρή ιστορία, και αλίμονο σε κάθε όπλο-κρατούμενο με επεκτατικές βλέψεις που βρίζει και  προσπαθεί να εξαλείψει την Εβαϊκότητα  της πλειοψηφίας των  Ισραηλινών, την  Αγγλικότητα του  Άγγλου, τον  Ελληνισμός του  Έλληνα.

Η Μακεδονία είναι γεμάτη με  4.000 χρόνια  Ελληνικής ιστορίας και ο σύγχρονος  Έλληνας  θα δώσει τα πάντα  – το σπίτι του, την οικογένειά του, τον  ίδιο του τον εαυτό – για να πολέμησει για αυτήν την ιστορία που ήταν των προγόνων τους και είναι το καμάρι του έθνους.  Ως πρώην πρόεδρος, ο Χρήστος Σαρτζετάκης εξήγησε την τελευταία εβδομάδα: «Ο Ελληνισμός, κατά τη διάρκεια των περισσότερων από 4.000 χρόνια, ποτέ δεν αγοράστηκε.  Ποτέ δεν ανταλλάξε  την εθνική και εδαφική ακεραιότητα για οποιαδήποτε ευημερία,  είτε οικονομικά ή με άλλο τρόπο. «

Οι Ευρωπαίοι έχουν καθυστέρησει να  προειδοποίησουν  τους  ενοχλητικούς  Γιουγκοσλάβους να κρατήσουν τα χέρια τους μακριά από ένα όνομα που είναι σχεδόν ιερό στην Ελλάδα.  Αν και ποτέ δεν άρεσε στην Αθήνα το όνομα που κουτοπόνηρα έδωσε ο Τίτο στην περιοχή που ήταν στο παρελθόν Νότια Σερβία, οι  Έλληνες κατάπιαν την προσβολή και αφήσαν αυτό το ψοφόσκυλο, εφόσον δεν ήταν παρά μία μικρή επαρχία στο Γιουγκοσλαβικό κράτος. Αλλά η σκέψη του αρχαίου  Χρυσού ήλιου, έμβλημα της Μακεδονίας, να πετάει σαν σημαία σε Διεθνής συναντήσεις  ήταν περισσότερο από ότι θα μπορούσε να αντέξει το στομάχι των  Ελλήνων.

Μπορούμε να ελπίζουμε ότι το Υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ θα εξασφαλίσει στην Αθήνα την στήριξη αυτής της χώρας σε αυτό το θέμα.  Τίποτα  άλλο  δεν θα κερδίσει για το  Ισραήλ περισσότερη ευγνωμοσύνη και σεβασμό σε κάθε πόλη και χωριό της Ελλάδας.  Η Γιουγκοσλαβική  ανεξάρτητη «Μακεδονία»  μπορεί να λέγεται  Σκόπια ή ό,τι άλλο θέλει.  Αλλά Μακεδονία είναι, και πάντα θα πρέπει να είναι, η δόξα που ήταν  Ελλάδα.

Γράψτε Σχόλιο

https://israelyesgr.wordpress.com

  1. harryentism
    Ιανουαρίου 10, 2010 στο 9:17 πμ

    Αυτο το συχαμερο & αισχρο αρθρο,προιον ενος λαμογιου που σιγονταρει τον γραικοναζισμο,αποτελει μια ντροπη για τους Ισραηλινους & δινει δικαιωματα στους αντισημιτες να κατηγορουν τιους Εβραιους για υποκρισια & λαμογιαρισμα…
    Το αρθρο εκφραζει μονο τον βδελυγμιαιο αγνωστο συγγραφεα του.
    Η κυβερνηση του Ισραηλ εχει αναγνωρισει τη Μακεδονια σαν Μακεδονια.

    Εσυ & ο Κοεν δυσφημειτε τον Εβραισμο.Καλα σας κανουν & σας καινε τις Συναγωγες. Αν εισασταν αντρες θα κανατε αντεπιθεση,μπουκοταροντας τον τουρισμο της Γραικιας…

  2. Ιανουαρίου 11, 2010 στο 12:59 πμ

    Αντιθέτος. Υπάρχουν πολλαπλές αποδείξεις ότι το Ισραήλ και η Ελλάδα θα μπορούσαν να είναι σύμμαχοι.

    Όχι γιατί υπάρχει κάποια ιδιαίτερη «αγάπ绨… δεν είμαι αφελής. Αλλά απλά και μόνο γιατί υπάρχουν κοινά γεωπολιτικά και εθνικά συμφέροντα. Αυτά τα συμφέροντα πρέπει να εκμεταλευτούν και οι δύο πλευρές. Όταν πια πάψουν να υπάρχουν αυτά τα κοινά συμφέροντα, θα πάψει και η συμμαχία.

    Είναι πολύ απλά τα πράγματα.

  3. denis
    Ιανουαρίου 11, 2010 στο 6:55 πμ

    natos kai o syntrofos tou valianatou. harry ela banana ….

  4. denis
    Ιανουαρίου 11, 2010 στο 11:01 πμ

    Η κοιλάδα των λύκων» έβαλε φωτιά στις σχέσεις Ισραήλ-Τουρκίας
    Διάβημα διαμαρτυρίας κατά της Τουρκίας πραγματοποίησε σήμερα η ισραηλινή κυβέρνηση, με αφορμή την προβολή σε τουρκικό τηλεοπτικό κανάλι μιας τηλεταινίας που κρίθηκε αντισημιτική από το Τελ Αβίβ.
    Ο Ισραηλινός υφυπουργός Εξωτερικών, Ντάνι Αγιαλόν, χαρακτήρισε απαράδεκτη την τηλεταινία “Η κοιλάδα των λύκων” και υποστήριξε ότι “θέτει σε κίνδυνο τις διμερείς σχέσεις Ισραήλ-Τουρκίας, προκαλώντας μίσος για τη χώρα μας”.

    Σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, η υπόθεση ξεκίνησε όταν πράκτορες της Μοσάντ ενημέρωσαν την κυβέρνηση για το περιεχόμενο του τηλεοπτικού υλικού. Υπό τις πιέσεις αυτές, η Τουρκία έκοψε κάποιες σκηνές από την τηλεταινία.

    Το περιστατικό λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο, οπότε οι σχέσεις των δύο χωρών είναι ήδη τεταμένες, μετά και τα σχόλια του Τούρκου πρωθυπουργού, Ταγίπ Ερντογάν, για την περσινή βίαιη επέμβαση του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας
    http://www.enet.gr/?i=news.el.kosmos&id=120005

  5. harryentism
    Ιανουαρίου 11, 2010 στο 5:42 μμ

    Το μηνυμα μου στους 5 χιλ » Εβραιους » της Γραικιας…

    Η θα γινετε Εβραιοι & θα αγωνιστειτε εναντιον του ελληνισμου ή…βαφτιστειτε χριστιανοι &…ελληνοποιηθειτε…

    Ηδη οι μισοι απο σας εχετε κανει γαμους με γκοημ & τα παιδια σας ειναι μπασταρδα…

    Ειστε η ντροπη του Ισραηλ.

    Ή τιμηστε τους προγονους σας ή…αποκυρηξτε το Ισραηλ & ενσωματωθειτε στο τρελλαδικο οπου ολοι παριστανουν τον αρχαιο…

    Ηδη & ο Ισραελμαν & ο Κοεν εχουν κανει γαμους με γκοημ & παιδια εθνολογικα μπασταρδα.Το να τα σφαξουν με τη περιτομη δεν σημαινει τιποτα.

    Ο μεν Κοεν ειναι τελειωμενος,λογω ηλικιας,αλλα αν ο Ισραελμαν θελει να γινει Εβραιαράς,πρεπει να ακολουθησει τη νικηφορα γραμμη που προτεινω συνεχεια.

    Τερμα το λαμογιαρισμα & το αβανταδοριλικι στον γραικοναζισμο / ελληνισμο,οπως με την αισχρη σταση εναντιον της Σλαυονιας / Δ.της Μακεδονιας…

    Τερμα.

  6. Ιανουαρίου 11, 2010 στο 10:31 μμ

    Εσένα δηλαδή, απ’ ότι φαίνεται, δεν θα σε ενοχλούσε αν οι Σκοπιανοί αρχίσουν να έχουν επεκτατικές βλέψεις; Άσχετα αν οι Έλληνες/Γραικοί υπάρχουν ή όχι ή αν είναι τρελλάδικο… το θέμα είναι πως σήμερα οι Σκοπιανοί είναι μία μικρή απειλή, που χειριζόμενη λανθασμένα, μπορεί να γίνει μεγαλύτερη απειλή.

    Τα περί διαχωρισμού Ελλήνων και Εβραίων είναι λάθος και κυρίως είναι ουτοπικά, και το ξέρεις.

  7. denis
    Ιανουαρίου 12, 2010 στο 4:32 πμ

    bastardos eise esy voulgarosperme. to zori sou ekei eine voulgarako? i mipos nomizeis oti o sandanski o deltzev kai o tsaros samouil eine san esena transexoual makedones? oso gia ton teleuteo xereis pos psofise e? apo kardia pige otan eide ton strato tou theotyflo na ton odigei enas monofthalmos meta tin maxi sto klidi . Vasilios o Voulgaroktonos an thimase. Voulgarous skotone tote oute slavonous oute alles aidies. tote itan voulgaroi. vrikate kati xoxolia kai sas stelnoun kanena frango . stin amaka oloi. tha sas fane oi alvanoi laxano me tous voulgarous. tha parakalate na sas glitosoume .

  8. denis
    Ιανουαρίου 12, 2010 στο 4:34 πμ

    vomva evalan vlamene ston agnosto stratioti kai den kounithike kanenas apo tin thesi tou. sto basko eimou proxtes kai eixe kamposous apo sas gyro gyro. stin vizita tis kores tous vgazoun.

  9. harryentism
    Ιανουαρίου 12, 2010 στο 3:01 μμ

    Ισραελμαν,δεν καταλαβαινεις τι σου λεω & δεν εχεις πολιτικες ικανοτητες…
    Αν νομιζεις οτι με το μπλγκ σου θα μαζεψεις φιλοσημιτες,βλεπεις ηδη τι κουζουλους » ελληναρες » μαζεψες…
    Αστο καλυτερα,μεινε στην Αμερικη & γινε Εβραιος αληθινος,αν μπορεις…
    Εσυ,ο Κοεν & ο Αμπραβας κανατε μια προσπαθεια & σπασατε τα μουτρα σας.
    Κοιταξτε τι υποκοσμιαια ατομα εχετε για σχολιαστες…
    Ολοι οι Γραικοι ειναι αντισημ.
    Παρτε το χαμπαρι & εφαρμοστε πολιτικη » καμμενης γης «…

  10. denis
    Ιανουαρίου 12, 2010 στο 10:10 μμ

    to xeirotero pragma pou sou kanan harrouli voulgarako eine pou sou fytepsan ta ellinika sto kefali . den xereis ti symenei auto . ego tha apaxiousa na miliso glossa tis opoias ton lao den sevome . tha eixa fygei episeis apo tin xora. kopana tin stin oxrida kai xekina ta voulgarika . min kolas tha dikeotheis . tha sou kopsoun vevea to epidoma alla min se niazei. tha se kanoun agalma dipla ston sandanski

  11. Ιανουαρίου 12, 2010 στο 10:58 μμ

    δεν φταίει ο Χάρης.
    Εσείς όλοι που ασχολείστε μαζί του και του απαντάτε.

    Είπαμε ο άνθρωπος δεν έχει ίχνος αξιοπρέπειας, διότι αν είχε θα ήξερε ότι δεν είναι ευπρόσδεκτος στα blog που αναφέρει και δεν θα έγραφε.

    Άσε που όλο λέει φεύγω και όλο εδώ είναι.

    Ο άνθρωπος δεν έχει ίχνος αξιοπρέπειας. Μόνο λίπος έχει.

  12. αριστερός
    Φεβρουαρίου 22, 2010 στο 6:21 πμ

    Επ’ αφορμή το ωραίο άρθρο του Ζαν Κοέν, θα ήθελα κι εγώ, ως ένας απλός αριστερός Έλληνας, να καταθέσω την άποψή μου για το Ισραήλ, μια άποψη που πολλοί ομοϊδεάτες μου θα την απέρριπταν μετά βδελυγμίας. Συγχωρέστε με για τυχούσες ανακρίβειες και παρακαλώ διορθώστε με όπου έχω κάνει λάθος.

    Είναι γεγονός ότι οι Εβραίοι δημιούργησαν τον πρώτο ιστορικό τους πολιτισμό στην Παλαιστίνη τουλάχιστον από το 600πΧ, που χρονολογούνται τα πρώτα εβραϊκά αρχαιολογικά ευρήματα. Οι Φιλισταίοι απ’ την άλλη, ζούσαν στη Γάζα και ο δικός τους πολιτισμός είχε αφετηρία το 1300πΧ περίπου. Η Παλαιά Διαθήκη κάνει αναφορά σε Ισραηλίτες εισβολείς στη γη της Παλαιστίνης που υποτάσσουν τους γηγενείς λαούς και ιδρύουν το δικό τους βασίλειο. Το πόση ιστορία και πόσο παραμύθι κρύβει μέσα της η Παλαιά Διαθήκη σε αυτό το σκέλος, είναι αμφισβητήσιμο. Θεωρώ όμως ότι κάνοντας αναφορά σε ένα νομαδικό λαό, τους Ισραηλίτες, που ήρθαν και κατάκτησαν τη γη της Παλαιστίνης, λέει αλήθεια.

    Οι Ισραηλίτες κατακτούν τους γηγενείς και, τους υποτάσσουν ως κατώτερες τάξεις (μεσαία στρώματα και δούλους) στο βασίλειο που ιδρύουν. Κάτι ανάλογο συνέβη και με τους ινδοευρωπαίους Έλληνες (Αχαιούς, Ίωνες, Αολείς, Μινύες, Δωριείς) που ήρθαν από τα Ουράλια Όρη και υπέταξαν τους προέλληνες (Πελασγούς και άλλους) που ζούσαν στον ελλαδικό χώρο πριν το 2000-1100πΧ που κατέβηκαν αυτοί. Οι προέλληνες αναλογικά, ήταν κατά πολλοί περισσότεροι από τους ινδοευρωπαίους Έλληνες (μπορεί και σε αναλογία 9 προς 1 αν κρίνουμε από την κοινωνική διαστρωμάτωση στην αρχαία Αθήνα), όμως οι τελευταίοι, αν και ολιγάριθμοι, ήταν πολεμικά φύλα, που χρησιμοποιούσαν το χαλκό και το σίδηρο και δεν δυσκολεύτηκαν να κυριαρχήσουν σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο. Από τα γεωμετρικά χρόνια κι έπειτα, οι προελληνικοί πληθυσμοί μπαίνουν σε τροχιά εξελληνισμού, η οποία ολοκληρώνεται το αργότερο γύρω στο 300πΧ. Κάτι ανάλογο συνέβη μεταγενέστερα στη Γαλλία, όπου 4.000 Φράγκοι εισβολείς υποτάσσουν τους κατά πολύ πολυπληθέστερους Γαλάτες και τους εκφραγκίζουν σταδιακά. Εθνολογικά δηλαδή οι Γάλλοι είναι κατά συντριπτικό ποσοστό Γαλάτες, με φράγκικη όμως συνείδηση. Ομοίως και οι Άγγλοι, που εθνολογικά είναι Κέλτες, με αγγλοσαξονική όμως συνείδηση. Έτσι λοιπόν και οι λιγοστοί Εβραίοι, υποτάσσουν τους πολλαπλάσιους γηγενείς στην Παλαιστίνη και τίθενται επικεφαλής τους, εξεβραΐζοντάς τους βαθμηδόν. Γενικά στην ιστορία της ανθρωπότητας μέχρι τα μεγάλα μεταναστευτικά ρεύματα του 19ου και 20ου αιώνα, οι μετακινήσεις λαών και πληθυσμών ήταν πολύ μικρής κλίμακας.

    Με τη ρωμαϊκή κατάκτηση, οι Εβραίοι, τόσοι οι ανήκοντες στην πρώην εβραϊκή άρχουσα τάξη όσο και ο εβραϊκός λαός, διώχνονται βίαια από τη γη τους και παίρνουν πάλι το δρόμο της περιπλάνησης. Στα χριστιανικά φεουδαρχικά συστήματα που διαδέχονται τα δουλοκτητικά, οι Εβραίοι εργάζονται ως έμποροι, μιας και η εχθρότητα της Χριστιανικής Εκκλησίας προς αυτούς τους απαγορεύει να κατέχουν γη. Πλέον λοιπόν οι Εβραίοι επιβιώνουν στη δύση ως εμπορική και τοκογλυφική μεσαία τάξη, γιατί δεν έχουν άλλο τρόπο να επιζήσουν. Όμως, το σημαντικό είναι ότι συνεχίζουν να έχουν εβραϊκή συνείδηση.

    Τι γίνεται με τους Φιλισταίους τώρα; Οι Φιλισταίοι, ως υποτελείς της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, σε αντίθεση με τους Εβραίους, δέχτηκαν ως ένα μεγάλο βαθμό το Χριστιανισμό ως θρησκεία τους. Αργότερα, γύρω στα 600μΧ οι Άραβες κατάκτησαν την Παλαιστίνη και εξισλάμισαν τους Φιλισταίους, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι τους εξαράβισαν γλωσσικά και σε επίπεδο συνείδησης. Οι Άραβες εισβολείς ήταν όντως ελάχιστοι σε σχέση με τους γηγενείς Φιλισταίους, όμως η ουσία είναι ότι οι τελευταίοι απώλεσαν τη φιλισταίικη συνείδησή τους και, καθώς αποτέλεσαν υποτελείς τάξεις στους Άραβες κατακτητές, απέκτησαν αραβική συνείδηση, ακόμα κι αυτοί που παρέμειναν χριστιανοί και δεν εξισλαμίστηκαν. Άρα μπορούμε να πούμε ότι αποτέλεσαν κομμάτι του αραβικού έθνους, σύμφωνα με το γαλλικό ορισμό του έθνους, που δίνει βαρύτητα στην κοινότητα πολιτισμικών στοιχείων (ένα εξ αυτών και η εθνική συνείδηση). Σύμφωνα δε με το γερμανικό ορισμό του έθνους, που δίνει βαρύτητα στην καταγωγή, οι Φιλισταίοι παρέμειναν αυτοί που ήταν γιατί πρακτικά δεν υπέστησαν κάποια σοβαρή εθνολογική αλλοίωση. Το ίδιο και οι Έλληνες παρέμειναν προέλληνες, οι Φράγκοι Γαλάτες, οι Άγγλοι Κέλτες κ.ο.κ. Προσωπικά, όπως και πολλοί άλλοι, θεωρώ το γερμανικό ορισμό ρατσιστικό και προτιμώ το γαλλικό. Σημασία δεν έχει από που κρατάει η σκούφια σου, αλλά τι συνείδηση έχεις. Το γεγονός λοιπόν ότι τη δεκαετία του 1990 οι Παλαιστίνιοι ανακάλυψαν ξαφνικά ότι είναι απόγονοι των Φιλισταίων ενώ μέχρι τότε αυτοπροσδιορίζονταν ως Άραβες, δεν τους ανακηρύσσει εκ των υστέρων στο παλιό φιλισταίικο έθνος, όπως δεν μπορούν αντίστοιχα να ανακηρυχτούν οι Σλαβομακεδόνες στο χαμένο αρχαίο Μακεδονικό έθνος (ακόμα κι αν κατάγονται εθνολογικά απ’ τους αρχαίους Μακεδόνες, που είναι πολύ πιθανό να κατάγονται) τη στιγμή που μέχρι το 1940 τουλάχιστον είχαν βουλγάρικη συνείδηση ενώ μέχρι το 1990 ως Σλάβοι Μακεδόνες αυτοπροσδιορίζονταν.

    Ορισμένοι Άραβες εθνικιστές, εφορμώντας με βάση το γερμανικό ορισμό του έθνους, ισχυρίζονται ότι οι σημερινοί Εβραίοι ουσιαστικά δεν κατάγονται από το αρχαίο εβραϊκό έθνος, καθώς όπως λένε, σε παλιότερες εποχές, όσοι χριστιανοί ήθελαν να ασχοληθούν με το εμπόριο αλλαξοπιστούσαν και γινόντουσαν Εβραίοι. Σύμφωνα με το γαλλικό ορισμό όμως, και να ισχύει κάτι τέτοιο, είναι περισσότερο Εβραίοι απ’ ότι είναι Φιλισταίοι οι Παλαιστίνιοι.

    Με το κίνημα του σιωνισμού κατά το 19ο και 20ο αιώνα, η Παλαιστίνη εποικίζεται σταδιακά από Εβραίους. Παλιότερες απόπειρες που είχαν κάνει στο παρελθόν να εποικίσουν την Παλαιστίνη είχαν ματαιωθεί από τους σταυροφόρους. Το 19ο και 20ο αιώνα, η γη της Παλαιστίνης διέθετε μεγάλες έρημες εκτάσεις στις οποίες εγκαταστάθηκαν οι Εβραίοι έποικοι. Όταν οι τελευταίοι αποτέλεσαν κρίσιμη μάζα, εξεγέρθηκαν κατά των Άγγλων και απέκτησαν το δικό τους κράτος, στο οποίο ήρθαν και εγκαταστάθηκαν κι άλλοι έποικοι από την Ευρώπη, και από το οποίο έδιωξαν βίαια τους γηγενείς Άραβες. Όμως, την ίδια στιγμή τα αραβικά και λοιπά μουσουλμανικά κράτη έδιωξαν τους Εβραίους που ζούσαν στο έδαφός τους και οι οποίοι βρήκαν καταφύγιο στο νεοϊδρυθέν τότε Ισραήλ. Εφόσον λοιπόν δεχτούμε το γαλλικό ορισμό του έθνους ως το σωστό, οι Εβραίοι δικαιούνταν ένα κομμάτι γης στην ιστορική τους πατρίδα (τα σύνορα του 47 που πρότεινε ο ΟΗΕ ήταν νομίζω η πιο δίκαια λύση), μιας και δεν είχαν άλλη πατρίδα, και όφειλαν να πραγματοποιήσουν ειρηνικές ανταλλαγές πληθυσμών με τα άλλα αραβικά κράτη. Οι λιγοστοί Άραβες που θα εγκατέλειπαν την επικράτεια του Ισραήλ θα έβρισκαν τεράστιες εκτάσεις γης για να εγκατασταθούν, στο αραβικό κράτος της Παλαιστίνης που προέβλεπε ο ΟΗΕ. Όμως το Ισραήλ επέλεξε το δρόμο του επεκτατισμού κατά των γειτόνων του και αυτό οδήγησε την κατάσταση εκεί που είναι σήμερα. Από την άλλη, βέβαια, οι ακραίοι ισλαμιστές και οι επαγγελματίες υποστηρικτές τους στη δύση που ζητάνε τη διάλυση του κράτους του Ισραήλ είναι απλά εκτός τόπου και χρόνου.

  13. Φεβρουαρίου 22, 2010 στο 2:44 μμ

    Ωραία ιστορική ανάλυση. Διαφωνώ με πολύ μικρά σημεία της ανάλυσής σου.

    Σήμερα, πίστευω πως παρόλο που η Ισραηλινή κυβέρνηση είναι δεξιά (και επομένως αντίθετη προς τα πιστεύω σου), είναι από τις λίγες φορές των τελευταίων ετών που επικρατεί μία σχετική για την περιοχή ηρεμία. Λέω σχετική γιατί ακόμα υπάρχουν βίαια συμβάντα, αλλά είναι τόσο μικρά που περνάνε απαρατήρητα στον τύπο.

    Λόγοι για την σχετική ηρεμία.
    – Ίσως είναι η δυναμική αυταρχικότητα της δεξιάς Ισραηλινής κυβέρνησης.
    – Ίσως είναι η δυναμική αυταρχικότητα της Αιγυπτιακής κυβέρνησης που πραγματικά κάνει βήματα ελέγχου της Χαμάς στα σύνορα με την Γάζα
    – Ίσως είναι η δυναμική αυταρχικότητα και επιβολή της ίδιας της Παλαιστινιακής Αρχής του Μαχμουντ Αμπας στην Δυτική Όχθη.
    – Ίσως είναι η αποδυνάμωση (ηθική, πολιτική, χρηματική εξοπλιστική) των Χαμάς και λοιπών τρομοκρατικών οργανώσεων.
    – Ίσως είναι η στρατηγική επιλογή των τρομοκρατικών οργανώσεων για επιβολή ηρεμίας.

    Μάλλον είναι συνδυασμός όλων των παραπάνω.

    Αφού υπάρχει ηρεμία, αυτό είναι καλό… και η ηρεμία ίσως μια μέρα να οδηγήσει στη πολυπόθητη ειρήνη και συνεργασία – αν και μάλλον εγω θα έχω πεθάνει και τα εγγονια μου μετά από 60 χρόνια θα μιλούν ακόμα για το θέμα αυτό!!!

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: